.
Newsy
Forum
Klub
Zapisz się
Klubowicze
Partnerzy
Spoty
Kalendarz imprez
Galerie
Porady
Warto wiedzieć
Artykuły
Filmy
Ksiega Gości
Linki
Kontakt

Logowanie

 



.
.

 

 

 


 

A  R  T  Y  K  U  Ł  Y   

 

"Tuning Maluszka"   

     Tuning malucha czy to możliwe? Oczywiście że tak, przykładem jest właśnie mój maluszek może jest nie nadzwyczaj szybki i ozdobiony masą spoilerów, ale zawsze wzbudza zainteresowanie nawet większe niż super przerobione fury za kilka dziesiąt tyś. Malucha dostałem w swoje ręce ponad 2 lata temu jako kompletnie seryjne autko niczym wyróżniającym się od innych maluchów jeżdżących po drogach. W podobnym czasie ukazał się film Szybcy i wściekli, pod wielkim wrażeniem co można zrobić z samochodem zacząłem myśleć nad tuningiem mojego autka, nie zwracając na opinie złośliwców twierdzących że malucha nie nadaje się i niema sensu go tuningować, ale się nie zniechęcałem tylko mnie to bardzie mobilizowało by im pokazać że maluch da się przerobić i to tak by się wszyscy za nim oglądali. Przeglądając strony internatowe o tuningu malucha zacząłem po kolei przerabiać autko.
     Od czego zacząć na pewno w maluchu trzeba poprawić bezpieczeństwo bo jak chcemy zwiększyć moc i szybko jeździć, pierwszej kolejności to sprawdzić hamulce jak są szczęki do wymiany to przynajmniej z przodu założyć firmy Ferodo i warto wymienić płyn hamulcowy tej samej firmy. Warto w maluchu zadbać o hamulce ponieważ zwykłe szczęki i płyn hamulcowy bardzo szybko się nagrzewają i może się okazać ze po mocnym nagrzaniu auto w ogóle nie hamuje!! Można też założyć hamulce tarczowe co jest doskonałym pomysłem lecz na pewno nie jest to tanie ale na pewno jest tego wart zwłaszcza dla maluchów z mocniejszym silnikiem. Kolejną rzeczą, co trzeba zmienić, to zawieszenie, które w maluchu jest miękkie i przy nowych zwykłych sprężynach wysokie co utrudnia i uniemożliwia szybkie pokonywanie zakrętów. Tylnie sprężyny najlepiej albo stare uciąć o jeden zwój, rozciągnąć i zahartować lub założyć od np. od Poloneza Trucka dodatkowo warto założyć gumowe dystansy by auto za dużo nie siadało. Jest to ważne gdy założymy szersze opony, które w przeciwnym razie mogłyby zostać rozcięte na błotnikach. Jeżeli chodzi o przód to resor najlepiej trochę sklepać i zahartować no i zmienić amortyzatory, godne polecenia są Krosno Sport. Warto też złożyć szersze opony o niższym profilu ale trzeba już zmienić też felgi na 13 calowe, opony do malucha są najlepsze 165/55R13 lecz są dosyć drogie ale o połowę tańsze są 155/65R13, te dwa rozmiary opony mają w miarę porównywalny komfort jazdy do seryjnych i zdecydowanie lepiej trzymają się drogi niż seryjne, co poprawia bezpieczeństwo i zarazem wygląd zewnętrzny auta, a zwłaszcza z połączeniem z aluminiowymi felgami. 
     Jak już zadbaliśmy o to by można na było szybciej i bezpiecznie jeździć, to zabieramy się za silnik. Jeszcze przed dłubaniem w silniku jest wskazane poprawić chłodzenie bo silnik malucha nawet seryjny szybko się przegrzewa, w tym celu najlepszym sposobem jest zamontowanie jakiejś małej chłodnicy oleju dobrze by było też wymienić miskę oleju na większą aluminiową, na pewno nie wszyscy są w stanie ani nie mają na tyle pieniędzy by zrobić taki przeszczep, więc pozostaje miej skuteczniejszy ale za to łatwiejszy sposób. Grubą rurę prowadzącą z wentylatora, wyciągnąć z skrzyni nad silnikiem i przykręcić ją do bocznego wlotu powietrz. Teraz można zabrać się za silnik i tak pod stawowymi przeróbkami silnika w maluchu jest zmiana dolotu powietrza do gaźnika, polerowanie i zmiany dysz w gaźniku, zmiana świec, polerowanie i poprawianie kanałów wylotowych i splanowanie, zmiana tłumika, a dla bardziej zawansowanych zostanie zmiana wałka, stoczenie koła zamachowego a nawet zmiana pojemności silnika na 700 a nawet 800. Dla bardziej wymagających i szukających w maluchu większej mocy zamiast oryginalnego można założyć silnik z innego samochodu, co jest dobrym rozwiązaniem, ale na pewno bardzo kosztownym. Jednak takie właśnie rozwiązanie zapewni przyspieszanie auta nawet w niektórych przypadkach sięgających 5s do 100km/h!! Co jest niesamowitym wynikiem ale osiągalnym na silniku bez przeróbek! Więc jak nie mamy zamiaru zmieniać silnika to trzeba robić starego nie ma za dużych koszt i większości można zrobić to w domu nie posiadając ogromnej wiedzy z mechaniki. 
Dokładnie opisane przeróbki są na mojej stronie www.killer.friko.pl, ale pokrótce napisze od czego najlepiej zacząć, Wpierw najlepiej kupić tłumik, polecam Michela TS aluminiowe z dwoma końcówkami daje wyczuwalny przyrost mocy i można na nim jeździć po ulicy lecz nie należy do tanich, więc z najtańszych dosyć dobrych są tłumiki Tekla które na giełdach są sprzedawane. Kolejnym dosyć ważnym elementem jest zmiana świec.  Godnymi polecenia są zwykłe świece NGK, są one minimalnie droższe od seryjnych Iskr ale jest większa różnica. Większy wydatek to oczywiście produkt z wyższej półki, tutaj polecam jedne z najlepszych - Brisk. Następnie zmiana dolotu powietrza do gaźnika. Dobrze jest kupić sportowy filtr powietrza, modyfikowanie puszki wentylatora i montaż strumienicy powietrza. Kolejna przeróbka tyczy się gaźnika. Do podstawowych elementów przeróbki  należą drobne korekty gardzieli, polerowanie jej i zmiana dysz. Można tez zmienić gaźnik na inny np. bardzo popularny i bardzo dobry do silnika malucha gaźnik jest Weber z serii DCOE lecz trudno dostępny w Polsce i drogi. Modyfikacje głowicy zapewni nam natoamiast dosyć duzy skok mocy silnika. Do przeróbek głowicy należy splanowanie, poprawienie i polerowanie kanałów wylotowych i zmianę zaworów na większe. Dla bardziej zawansowanych w wzmacnianiu silnika zostało zmiana wałka rozrządu, co daje w efekcie nawet zmianę pojemności silnika na 700 cm3 a nawet 800 cm3. 
Jeśli chodzi o zmiany zewnętrzne nadwozia to wiadomo każdy na ile go stać i ma pomysł by zrobić tak by był jedyny wyjątkowy. Tutaj mamy nieograniczoną możliwość dokładania spoilerów, malowania na nietypowe kolory i naklejania przeróżnych wzorów. Tylko pytanie czy trzeba... Jeżeli jednak podjelibyśmu się montażu jakiegoś spojlera, trudno będzie wybrać cokolwiek z rzeczy dostępnych w sklepach i przeznaczonych właśnie do malucha. Jednak wiele elementó można dopasować z innych samochodów, najlepszym rozwiązaniem są firmy robiące na zamówienia spoilery, według swoich projektów i to nieraz za niezbyt duże pieniądze. Do dzieła! 

Przybliżony koszt nie których części: Amortyzatory kpl. od 240zł do 1200zł Felgi aluminiowe 13 kpl. używane od 400zł, nowe od 800 do 2000 Opony 13 kpl. używane od 200zł do 800zł, nowe np. Daytona 155/65R13 ok. 550zł, Goodyear Pirelli 165/55R13 ok. 1200zł Wałki rozrządu od 200zł do 400zł Tłumik Tekla 60zł, Michael TS alu. 2x 60mm 230zł Strumienica pow. Od 100zł do 400zł Filtry powietrza od 40zł do 250 zł Świece szt. NGK 7zł, Brisk od 25zł do 80zł Splanowanie głowicy od 20zł do 80zł Zderzaki sportowe szt. ok. 100zł Progi kpl. ok. 60zł Lotka i spoiler ok. 100zł

DODAJ KOMENTARZ

 dr. Killer

 
 

I  N  F  O   S  P  O  T

S Q A D   O  N  L  I  N  E 

.

S Q A D   P  O  C  Z  T  A

Logowanie New Page 1




P   O   L   E   C   A   M   Y

S U B S K R Y P C J A 

Jeżeli chcesz być powiadamiany o nowościach wpisz swój adres e-mail 

dodaj

.

R   A   N   K   I   N   G

Głosuj na stronę w katalogu
MotoNews.pl

P  A  R  T  N  E  R  Z  Y

© 2001 - 2024 DKT SQAD. Wszelkie prawa zastrzeżone

SVERA.PL | Tworzenie stron www i administracja